lördag 22 mars 2008

Rattfylleri

Det lokala rattfyllot åkte fast på skärtorsdagen. Efter en biljakt i min lilla socken - med blåljus och sirener mitt bland barn som var utklädda till påskkärringar, så fick polisen till slut stopp på honom och burade in honom. Resultatet är ett åtal att vänta för mordförsök alt. försök till till grov misshandel (eftersom han försökte köra på en polis), grovt rattfylleri (full som vanligt) och grov olovlig körning (han har ju aldrig haft körkort).

Jag blir så förbannad! Igen!

Bara en timme innan han stoppades i närheten av vårt hus så var min mamma ute och gick med mina 3 barn och deras kusin på vägen. De var runt hos de närmaste grannarna utklädda till påskkärringar (ja, inte mormor förstås..). Tänk om han kommit då? Fyllot. Tänk om han kört på något av mina barn? Tänk om han kört på någon annans barn i sin vilda färd på väg hem?

Jag blir så förbannad!

Så fruktansvärt egoistiskt och intelligensbefriande att köra onykter. Läste i lokaltidningen idag att han släpptes igår, men har åtal att vänta. Jag bara undrar när jag kommer att möta honom igen...

Jag blir så förbannad!

Inga kommentarer: