tisdag 11 mars 2008

Ögonen blöder

Trött som ett kräk ägnar jag mig åt att plugga svenska just nu. Medans jag är föräldraledig läser jag in svenska via Växjö universitet. Kul, men tröttsamt just nu. Vad sägs om att räkna substantiv/verbkvot, bisatsfrekvens och jämföra syntaktiska och grafiska meningar? Just det, jag tänkte väl att det inte lät särskilt upphetsande... Jag vet att det är nyttigt att testa på att analysera elevtexter, och att göra det grundligt. Men det är fruktansvärt tråkigt!

Har man sedan en liten dotter på 6½ månad som är så nyfiken på livet att hon inte sover dagtid mer än två 30-minuterspass så får man inte mycket gjort.

Så idag är jag trött. Jag längtar till nästa delkurs som blir ungdomslitteratur och temaarbeten. Det skall bli jättekul, litteratur älskar jag! Fram till dess får jag fila på min examinationsuppgift, räkna verb, kolla ledfamiljer, analysera skrivkonventioner....

För övrigt så önskar jag min gode vän Daniel en riktigt härlig 30-årsdag. Välkommen i gänget (som är 30+)!!!

Inga kommentarer: