fredag 14 mars 2008

Skarpt läge!

Det börjar närma sig skarpt läge här hemma. Jag var på föräldramöte i går kväll och fick reda på att barnens dräkter till musikalen skall med till skolan efter påsklovet! Det betyder att jag måste fixa klart dotterns dräkt innan mars månads utgång! Förstår ni hur snabbt det är?

För er som missat det, skall dottern vara ärta i skolans musikal. Jättekul att de ordnar något sådant - barnen älskar det! Men jag är urkass på att sy. Kan med lite tur fixa en raksöm på symaskinen. Och nu skall hon vara ärta....

Jag har spanat kläder ett längre tag, men liksom skjutit upp det oundvikliga - att det måste vara klart snart. Jag har fixat ett par militärgröna tights och letat t-shirt som jag tror funkar. Kan ärtor ha kjolar? Och färga håret grönt var det inte tal om, ingen humor har hon, min dotter. Tofs kanske? Jag får ta tag i det här!

I nästa vecka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad komiskt! Jag är också urkass på att sy och skulle satsat på att köpa nytt istället även om det låter trist. En illgrön kjol typ och matchande t-shirt och strumpbyxor. Eller så köper du en för stor illgrön t-shirt ber någon hjälpa dig att sätta i en resår längst ner och stoppar in kuddar under tröjan så att den får en rund form. Är inte det ärtlikt?

Lycka till hursomhelst!
Hälsningar från en annan Anna, trebarnsmamma, tillika syssling till Krister F

Anna Andersson sa...

Jag skall till staden på måndag och leta vidare. Precis som du så köper jag helst färdigt... Var inne på det där med kuddar också, hur man nu skall få till det..