söndag 16 mars 2008

Sol!

Just nu skiner solen över en nästan molnfri himmel! Vad har hänt?? Det är bara att passa på och njuta. Om jag hinner skall jag ta en lång promenad med den yngsta dottern? Först skall jag åka till närmaste samhället där sonen skall spela fotboll. Kl.9 skall vi vara där, så slöa söndagar existerar inte här. Å andra sidan har våra barn alltid vaknat tidigt, så vi är vana. Man kan välja det där lite i början - när de är små - hur man vill ha det. Vi har valt att lägga barnen tidigt, runt 19.30 varje kväll. Äldsta dottern som går i 2:an är fortfarande jättetrött då. Följden blir att hon även är trött på helgen vid den tiden och det är sällan hon orkar vara vaken efter 21 på helgen.

Fördelen med att de går och lägger sig är att min man och jag får egen tid. Något som är värt mycket tycker jag. Nackdelen är att barnen vaknar tidigt, även på helgen, men det kan man leva med. För övrigt vaknar de tidigt även om de varit uppe sent, med den skillnaden att de då är jättetrötta och lättretade hela dagen.

Men nu så skall vi sätta fart - ut i solen!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: