fredag 11 april 2008

HURRA!!

Jag har blivit beviljad lärarlyftet!! Det innebär att jag får 80% av min lön i höst för att plugga. Jag läser ju redan nu svenska via Växjö universitet, och i höst är det de sista 15hp som skall läsas in, sen är jag formellt behörig för 4-9 i svenska. Nu har jag fått lärarlyftet och det innebär att jag får 80% av min lön - på halvtid. Alltså 80% av 50%... Krångligt? Näe.

Resterande 50% skall jag vara föräldraledig. Så det hela innebär att jag kan vara hemma hela hösten med yngsta dottern istället för att börja jobba deltid. Det innebär också att hon får en lugn inskolning i oktober på dagis. Jag är ju hemma och pluggar samtidigt. Fantastiskt!! Ibland ler livet, och just nu känns det som om jag är inne i ett positivt stim!

Tjoho!!

1 kommentar:

Krister Fahlstedt sa...

Stort GRATTIS, Kusin!!!

Kram, K