torsdag 3 april 2008

Ny dag, nya tag

Det blev ett ivrigt samtalande med flera föräldrar igår. Både via telefon och via sms. Idag känns det bra. Bra att det har kommit ett beslut som vi kan jobba utifrån. Sen får man tugga och svälja gammalt groll och se framåt för barnens bästa. Och jag tror ärligt talat att det blir jättebra i den nya skolan. Nära till simhall, ishall, gympahall. Nyrenoverat. Kan gå till farmor från fritids. Jag jobbar i närheten. Alltså bara plus än så länge.

Jag var förbi och pratade med rektorn för nuvarande skolan idag. Han hade förväntat sig anstormning med tanke på att vi varit tydliga med att vi inte ville splittra området, men ingen storm kom. Jag tror de flesta känner som jag, att de nu fått välja, och att det är skönt att veta.

Vad jag ville veta av rektorn är när fritids stänger. Eftersom jag ev. skall ha sommarskola så behöver dottern vara på fritids lite när det är sommarlov. Fritids stänger samtidigt som skolan, så för dotterns del blir det fritids på nya stället. Kan vara bra sätt att komma in i saker och ting.

Som sagt, de jag pratat med härikring ser positivt på framtiden. Det skall bli spännande att se vilka aktiviteter som följer nu i vår.

Inga kommentarer: