onsdag 2 april 2008

Nervös väntan

Jag väntar med spänning på ett sms som skall tala om ifall det kommer att bli friskola av min dotters skola, eller om projektet dör idag. Det pirrar märkbart i magen, konstigt, kände mig inte nervös innan. Dottern är lugn. Hon kom just med bussen och har haft en bra dag.

Ett brev från kommunen damp ner i brevlådan. För någon vecka sedan fick vi föräldrar "önska" var vi vill ha våra barn nu när skolan läggs ner. Vår dotter kommer att få gå i det lilla samhället, precis som vi önskat. (Om det nu inte blir friskola). Kruxet är att hennes bästis bor i en annan socken som har blivit tilldelat ett annat område. Det var det här som vi misstänkte och hela tiden har argumenterat emot. Splittra inte klasserna! Men, nu har vi föräldrar önskat så jag antar att det är så det får bli. Det går förhoppningsvis att göra vissa justeringar om det skulle behövas.

Men jag väntar som sagt, med spänning, på besked om det blir friskola eller inte...

Inga kommentarer: