torsdag 24 april 2008

Ingen vilse i skogen är

Förhoppningsvis hittar alla fram när det är dags för sista etappen i Gotlandsklassikern. Jag pratar om lillkorpen i orientering. Den 17:e maj går det av stapeln i Slite på nordöstra delen av ön. Första start är 09.00, vilket innebär tidig avfärd härifrån...

Jag vet inte hur länge lillkorpen har hållit på, men det känns som länge. Själv sprang jag den när jag gick i skolan. Precis som nu så lottade man ut priser bland de yngsta. Jag minns att några av mina klasskompisar också fick pris för bästa lagnamn. "Kalleballes gäng" vad sägs om det? Jag skall inte avslöja vem som var med, men en jobbar i terrariet på Kolmården, en är travtränare och en tredje syns i TV ibland i samband med Svenska Spels dragningar... Jag tror det nästan var samma killar som dansade ballongdansen när vi slutade 6:an...

Tänk vilka minnen lillkorpen kan generera!

Nu är det i alla fall äldsta dotterns tur. Hon skall springa med 2 tjejkompisar. Lagnamnet är ännu inte bestämt, det jobbas det ännu med.

Inga kommentarer: