torsdag 3 april 2008

Packa mammas kappsäck

Jag håller på som bäst och packar och fixar inför båtresan idag. Har just nu dammsugit bilen och fyllt på spolarvätska. När jag servar bilen tänker jag osökt på min kära kusin som har den berömda tummen mitt i handen. Han fällde en oförglömlig kommentar när han hade problem med sin gamla Saab. Han skulle förklara något med choken för min man.
- När man drar i spaken så händer det grejer... , var hans förklaring. Vilken spak?? ;)

Nåväl. Bilen är tankad, servad och städad. Vädret är mulet med svag sydvästlig vind 0.0 m/s just nu. Ideal för båtfärd, så jag antar att jag kommer över levande till fastlandet idag också. Och tänker man på det så är det ju inte så många båter som sjunkit i Östersjön de senaste 100 åren. Det var Hansa som torpederades under 2:a världskriget och sen Estonia. Så vi klarar oss nog.

Får se hur det blir med bloggandet "over there". Jag tar med datorn, men sen återstår att hitta ett trådlöst nätverk att slinka in på.

1 kommentar:

Krister Fahlstedt sa...

Värst vad den där gamla kommentaren ska dras upp ständigt och jämnt...!

För övrigt kan rekommenderas mobilt bredband via 3. Funkar finfint till och med i lilla stugan. Och där är jag nu!

Kram, Kusin