torsdag 24 april 2008

Konsten att flytta elever

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är processen igång. Flytten är ett faktum och nya möten och kamratskaper är på gång. Dock finns det vissa elever som i processen mår väldigt dåligt. Det är olika orsaker som gör att de bör få gå i en annan skola än den anvisade. Det har inget att göra med själva skolan, utan det är rent personliga skäl som jag tycker man måste ta hänsyn till.

Har kommunen nu valt att lägga ner skolan, så får man sköta övergången på ett snyggt sätt också. Så det blir så bra för alla som möjligt. Jag har pratat med min lokala Centerpartistiske politiker idag, Anders Larsson. Han lyssnade, skrev ner och skulle prata med berörda personer. Han kunde inte lova något. Det förstår jag med. Men han lyssnade.

Tack!

Inga kommentarer: